انعکاس مطبوعات در یزدفردا "

هفته نامه بشارت نو "حميدرضا استاديان :


وقتي صحبت از پيروزي نماينده يزد برابر حريفان باشد براي هيچكس مهم نيست كه بومي‌ها بازي كنند يا خير، چرا كه 3 امتياز را روبروي نام يزد ثبت كرده و بي‌شك از اين موضوع بازيكنان نيمكت‌نشين همه خوشحال مي‌شوند، اما وقتي سرمربي عليرغم ادعاها و صحبت‌هايي كه مبني بر ناتوان بودن بازيكنان بومي مي‌كند با بازيكنان غيربومي و موردعلاقه‌اش هم نتيجه نمي‌گيرد علامت سوال بزرگي در ذهن هواداران و مردم يزد قرار مي‌گيرد.
تربيت نيم فصل پاياني سال گذشته با 9 بازيكن بومي كه همگي امسال نيز در اين تيم حضور دارند نتايج خوبي گرفته و در نهايت با 1 امتياز اختلاف از صعود به ليگ برتر جا مانده و در رده سوم جدول رده‌بندي قرار گرفت.
خريدهاي مهابادي
از زمان حضور مهابادي در يزد تربيت 6 جاي خالي داشت كه يك مربي مي‌تواند هر چند هم كه تيمي از ابتداي فصل اشتباه بسته شده باشد با اضافه كردن 6 نفر تيم را متحول كند.
ابراهيم كامارا اولين خريد مهابادي بود كه پس از گذشت حدود 3 ماه نتوانست براي يزد به ميدان رفته و به زادگاهش بازگشت. جوزف كوكو هم پس از عملكرد ضعيفش در 2 ديداري كه براي تربيت انجام داد به توگو بازگشت، جورج بابالج ديگر دروازه‌بان خارجي بود كه به تربيت پيوست چرا كه مهابادي به دروازه‌بان جوان و با انگيزه يزدي كه در فصل گذشته ستاره تربيت بود اعتقادي نداشت كه اونيز در بازي با شيرين‌فراز نشان داد كه دست كمي از جوزف ندارد و در طول 10 دقيقه 2 گل بد خورد و 3 امتياز شيرين از دست تربيت پريد.
محرم حبيبي به يزد آمد و مصدوميت او اجازه نداد كه بيش از چند بازي براي تربيت انجام دهد و تا انتهاي فصل به استراحت رفته و قادر به همراهي تربيت نيست.
علي جوادي‌پور از راه‌آهن براي ترميم ضعف‌هاي سمت چپ تربيت آمد ولي تاكنون نتوانسته بازي چشمگيري را براي اين تيم در يزد انجام دهد حضور او در يزد بيشتر جنبه تفريحي داشته و تنها با تيم تمرين مي‌كند.
اسماعيل قروي تنها دستچين داود مهابادي بوده كه چند بازي اخير در تركيب ثابت تربيت حضور داشت، او نيز در شرايطي به يزد آمد كه تربيت در خط مياني زمين با ترافيك بازيكن مواجه شده بود و مهابادي اين بازيكن متوسط كه چهره شاخصي هم نيست را به بازيكناني نظير، سادات‌زاده و مسافرشده ترجيح داده.
مهابادي قبلا در مصاحبه‌اي گفته بود كه اگر از صعود تيم به ليگ برتر و بالاي جدول نا اميد شديم حتما از بازيكنان بومي استفاده بيشتري خواهيم كرد كه اينگونه نشد و هر هفته شاهد نزول اين تيم و خيز اين تيم به سمت ته جدول هستيم.
هوشنگ‌ كيا تنها بازيكن يزدي است كه در تركيب ثابت قرار دارد و اين هم بدين دليل است كه بازوبند كاپيتاني را به بازو ببندد و اين در حالي است كه در پست تخصصي‌اش به كار گرفته نمي‌شود.
از اميرخليفه اصل و محمدرضا پورمحمد هم كه در ابتداي فصل به نظر مي‌رسيد كمك بسزايي به اين تيم بكنند هم استفاده درستي نمي‌شود و يا بعنوان بازيكن جانشين بازي مي‌كنند يا اين كه اصلا در تركيب 18 نفره هم به دور هستند.
در حال حاضر بايد ديد كه مهابادي با چه هدفي هنوز از تصميمات خود دست برنداشته و در تصميم‌گيري‌ها و افكار خود تجديدنظر نمي‌كند؟
آيا اكنون كه تربيت شانسي براي صعود به پلي‌آف و ليگ برتر ندارد، حق بازيكنان بومي نيست كه ميدان ديده‌تر شده آيا در حقيقت اين رويه نوعي سرمايه‌سوزي نيست؟
براستي فوتبال يزد چند سال از وجود بازيكناني نظير نخودسازها، سلطاني‌ها، رعيت‌ها، آزموده‌ها و... در اين سطح بي‌بهره بود و اكنون كه بازيكناني هستند كه مي‌توانند براي استان در اين سطح بازي كنند بايد با سليقه يك مربي كم‌تجربه طول فصل را روي نيكمت نشسته و در شهر و ديار خود اينگونه عمر فوتبالي‌شان هدر رفته و از شرايط خوب فني خود دور مي‌شوند، شايد مدتي طولاني زمان لازم باشد تا دوباره بازيكناني نظير ايمان نخودساز بتوانند به شرايط خوب خود بازگشته و براي نماينده يزد به خوبي اعاده حيثيت كنند.
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا